توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار

توسعه کسب و کار یعنی داشتن طرح و برنامه برای توسعه کسب و کار

هر کسب و کاری زمانی که در ابتدای راه قرار می گیرد،باید “طرحی” داشته باشد.

در ادامه نیز همین کسب و کار می بایست “برنامه” داشته باشد.

طرح و برنامه در کسب و کار،راه آغازین می باشد نه راه پایانی.

به این معنا که با استفاده از چنین طرح ها و برنامه های، فقط می توان قدم های اولیه را طرح ریزی و برنامه ریزی کرد.

بدیهی ست که در ادامه هر کسب و کار به “بهبود” احتیاج خواهد داشت.

مفهوم واژه Development اغلب به معنای “ایجاد” یا “توسعه” به کار می رود.

اغلب شرکتها در ابتدای فعالیت خود ممکن است صرفاً بر اساس شم و شهود اقدام نمایند.

اتکا به روشهای برنامه ریزی غیرعلمی سبب می گردد که در بلندمدت کسب و کار دچار چالش های متعددی گردد.

در بسیاری از مواقع عدم توجه به طرح و برنامه توسعه، سبب می گردد که کسب و کار مسیر خود را گم کند.

گمراه شدن در میانه راه سبب گم شدن اهداف و در نتیجه سرگردانی کسب و کار می گردد.

معمولاً هر کسب و کاری برای اینکه موفقیت آمیز عمل نماید بایستی پیش و پس از شروع، طرح و برنامه هایی  در نظر گرفته باشد.

البته معنای توسعه با بهبود نیز ممکن اشتباه گرفته بشود.

در اغلب مواقع از کلمه توسعه معادل بهبود استفاده شده است.

اما باید به این نکته توجه داشت که مفهوم توسعه با بهبود متفاوت است.

شرکت دگرش در چهار حوزه اصلی توسعه کسب و کار فعالیت می نماید:

  • طراحی و مدلسازی کسب و کار و تدوین طرح توجیهی اقتصادی
  • تحلیل کسب و کار و تدوین برنامه استراتژیک کسب و کار
  • تحقیقات بازار و تدوین برنامه جامع بازاریابی کسب و کار
  • برگزاری دوره های آموزشی و توسعه منابع انسانی

لینک های کاربردی

فهرست مطالب

محصولاتی که بیشتر بهتون کمک میکنه