سیستم هوشمندسازی کسب و کار

سیستم هوشمندسازی کسب و کار

  • سیستم هوشمندسازی کسب و کار چیست؟
  • کسب و کار هوشمند یعنی چه؟
  • چه کسب و کاری هوشمند است و چه ویژگی هایی دارد؟
  • منافع و مزایای هوشمندسازی کسب و کار چیست؟

کسب و کار هوشمند، کسب­ وکاری است که  کلیه اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را آنالیز نموده و پس از پردازش، تحلیل و تبدیل آن اطلاعات به دانش؛ برای اخذ تصمیمات و برنامه­ های خود یک رویه کاملا علمی مبتنی بر اطلاعات را در پیش می ­گیرد.

هوشمندسازی کسب و کار مجموعه فعالیت هایی است که در راستای ایجاد سیستمی هوشمند که بتواند به عنوان یک سیستم پشتیبانی برای تصمیم گیری تصمیم گیرندگان کسب و کار بکار رود اطلاق می گردد.

منظور از هوشمندسازی، استقرار هوش تجاری در کسب و کار است.

استقرار یک سیستم هوشمند در کسب و کار می تواند منافع ویژه ای را به همراه داشته باشد که حداقل 10 مورد مهم آن به شرح ذیل می ­باشند:

  1. ارزیابی عملکرد و وضعیت فعلی کسب و کار تا موجب شود سازمان بدون اتلاف وقت، هزینه و انرژی به دنبال اهداف کلان و اساسی خود متمرکز شود.
  2. پیش بینی بازار که می تواند قبل از اینکه رقبا سهم بازار خود را توسعه دهند، منافع جدید بوجود آمده در بازار را عاید سازمان نماید.
  3. تقسیم بندی مشتریان و متعاقباً ایجاد تنوع در روش برخورد با هر گروه از مشتریان
  4. شناسائی مشتریان وفادار، که می توان با پیگیری رفتار آنان، برنامه ریزی های کلان و استراتژیک انجام داد.
  5. ارتقاء سطح رضایت مشتریان
  6. افزایش کارائی سازمان در امور داخلی و شفاف سازی رویه فرایندهای کلیدی و ایجاد فرایندهایی یکپارچه و استاندارد
  7. تشخیص زودهنگام خطرات قبل از اینکه سازمان را به مخاطرات جدی بکشاند.
  8. شناسایی فرصتهای کسب و کار قبل از اینکه رقبا آن را تصاحب کنند.
  9. پشتیبانی علمی از تصمیمات که هدف اصلی استقرار سیستم هوش تجاری است

هوش تجاری دارای اجزای متنوعی است که مهمترین بخش آن داشبوردها هستند در این خصوص می توانید به مقاله داشبورد مراجعه فرمائید.

لینک های کاربردی

فهرست مطالب

محصولاتی که بیشتر بهتون کمک میکنه