تحقیقات بازار و برنامه بازارسازی
- تحقیقات بازار و برنامه بازارسازی چیست؟
- چقدر به تحقیقات بازار برای موفقیت در کسب و کار باور دارید؟
- چه برنامه ای برای نفوذ در بازار و جذب مشتریان دارید؟
- ارزش و قیمت محصول شما برای گروههای مختلف مشتریان به چه صورت است؟ یکسان یا متفاوت؟
- برای تسخیر بازار در آینده چه طرح و نقشه ای دارید؟
این ها تنها بخشی از سوالاتی است که از مرحله تحقیقات بازار پاسخ به آنها آغاز می گردد و نتیجه آن در برنامه بازارسازی مشخص می شود.
برنامه بازارسازی (Marketing Plan) در واقع تبلور و آمیخته ی حاصل از انجام تحقیقات بازار به همراه تحلیل کسب و کار می باشد.