تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی چیست؟

اشکال مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارند که متداولترین آنها شامل بنر، بنرهای دارای غنای رسانه ای، نامه های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی هستند.

تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغات سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد ارتباط دوطرفه: تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد می کند. مخاطبان نه تنها پیام تبلیغ آتی را دریافت می کنند بلکه قادرند بازخور داده و سوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ کنندگان مطرح کنند.

ایجاد پیوند مستقیم با لیست محصولات: تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم می سازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری می شود

توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان: در تبلیغات اینترنتی از روشهای متنوعی برای هدف گیری مشتریان به منظور انتخاب، ارائه و نمایش تبلیغات به صورت ایستا یا پویا استفاده می شود. این روش ها ممکن است بر اساس محتوای صفحه، اطلاعات شخصی و مبادله پویای اطلاعات باشند.

دسترسی جهانی و شبانه روزی: تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعت روز در دسترس می باشد که این موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن شده است.

ارسال، نگهداری و بروزرسانی آسان: تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی نمایش، نگهداری و بروزرسانی آسان است که این خود به دلیل ماهیت دیجیتالی آن است. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی تلقی می شود.

قابلیت اندازه گیری و ردگیری بالا: تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه گیری بالایی برخوردار است. از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می شود.

طراحی پیام آگهی: به دلیل قابلیت هدف قرار دادن دقیق و مشخص مخاطبان، می توان پیام ها را برای جذب نیازها و خواسته های معین مخاطبان، طراحی کرد. هنگامی که ما دقیقاً مخاطبان را شناسایی می کنیم، اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته های آنها به دست می آید.

قابلیت فروش: در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی، می توان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

لینک های کاربردی

فهرست مطالب

محصولاتی که بیشتر بهتون کمک میکنه