تحقیقات بازار و برنامه بازارسازی

تحقیقات بازار و برنامه بازارسازی

  • تحقیقات بازار و برنامه بازارسازی چیست؟
  • چقدر به تحقیقات بازار برای موفقیت در کسب و کار باور دارید؟
  • چه برنامه ای برای نفوذ در بازار و جذب مشتریان دارید؟
  • ارزش و قیمت محصول خود را برای گروههای مختلف مشتریان به چه صورت است؟ یکسان یا متفاوت؟
  • برای تسخیر بازار در آینده چه طرح و نقشه ای دارید؟

این ها تنها بخشی از سوالاتی است که از مرحله تحقیقات بازار پاسخ به آنها آغاز می گردد و نتیجه آن در برنامه بازارسازی مشخص می شود.

برنامه بازارسازی (Marketing Plan) در واقع تبلور و آمیخته ی حاصل از انجام تحقیقات بازار به همراه تحلیل کسب و کار می باشد.

کلمه Marketing در معنای واقعی به کلمه بازارسازی که جامع تر از بازاریابی بوده اشاره دارد.

هر کسب و کاری پس از راه اندازی حتما بایستی برای ادامه حیات و رشد خود ، تحقیق و برنامه ای برای خلق و ساخت بازار خود داشته باشد.

بر اساس چنین طرحی این کسب و کار می تواند به شکلی بهتر و پربازده، نسبت به فروش محصولات یا خدمات اقدام نماید.

در غیر این صورت پس از مدتی نسبت به ادامه راه مایوس شده و شاید نتواند به هدف و تقاضایی که پیش بینی کرده است دست یابد.

علت این موضوع آن است که رقبا در زمینه توسعه بازار خود منفعل نبوده و طبق برنامه ریزی بازارسازی ویژه ای، نقشه و برنامه مدون عمل نموده و فضاهای خالی کسب و کار را به درستی شناسایی نموده اند.

آنچه که در ترجمه فارسی کلمه Marketing مصطلح شده است کلمه “بازاریابی” است. ولیکن آنچه که معنی واقعی این کلمه است “ساختن بازار و بازارسازی” می باشد.

عموماً زمانی که صحبت از بازار می شود، به مباحثی همچون تبلیغات نیز اشاره می شود. در این خصوص می توانید به مقالاتی مثل تبلیغات اینترنتی مراجعه فرمائید.

لینک های کاربردی

فهرست مطالب

محصولاتی که بیشتر بهتون کمک میکنه