داشبورد در هوش تجاری

داشبورد در هوش تجاری

داشبورد

داشبورد (Dashboard)، اصطلاحی است که دقیقا کارکردی به مثابه داشبورد اتومبیل دارد.

یک نمای کلی که در یک نگاه می توان وضعیت کسب و کار از لحاظ “شاخص های کلیدی عملکرد”  کسب و کار را مشاهده کرد و ضمن بررسی الگوها بر اساس روندهای مشاهده شده به پیش ­بینی آینده پرداخت. این سیستم به شما هشدارهایی در خصوص شاخص های حیاتی مرتبط با کسب و کار ارائه می دهد و در نهایت به کمک آن می توان به یک دید کلی از سلامت کسب و کار دست یافت.

داشبوردها نمودارهایی را نمایش می دهد که عملکرد واقعی را در مقایسه با معیارهای موردنظر نشان می دهد.

بنابراین داشبورد یک دید کلی از سلامت کسب و کار ارائه می دهد.

گزارش ارزیابی عملکرد کسب و کار(ویژه مدیران)

پس از استقرار سیستم هوش تجاری و ساخت داشبوردهای مدیریتی، کار استقرار به اتمام نرسیده و حتی می توان گفت که کار اصلی از پس از استقرار سیستم هوش تجاری آغاز می شود. گزارش ارزیابی عملکرد که به صورت دوره ای و منظم تهیه شده و در اختیار مدیریت کسب و کار قرار می گیرد در کلیه حوزه های کسب و کار ارزیابی جامعی از وضعیت کسب و کار ارائه می دهد.

ارائه گزارشاتی مبتنی بر تحلیل و بررسی نمودارها، روندها و الگوها که در بازه ­های زمانی منظم در اختیار مدیریت قرار می­گیرد، می­ تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان بکارگیری چنین سیستمی، شناخت بهتر وضعیت موجود و پیشنهادهای مشورتی جهت بهبود ایفا نماید.

لینک های کاربردی

فهرست مطالب

محصولاتی که بیشتر بهتون کمک میکنه